
Deze herpositionering markeert een belangrijke mijlpaal en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.
De strategie is ontwikkeld in nauwe samenwerking met merkstrategiebureau - Bureau Insiders - en vertegenwoordigers van de zeven aangesloten gemeenten. Én partners uit de toeristische, recreatieve en culturele sector. Inzichten uit scoutdagen, een nulmeting en drie werksessies hebben geleid tot een krachtig en authentiek merkverhaal.



‘Hart van Limburg is meer dan een regio. Het is een plek vol verhalen van mensen, natuur, cultuur en ondernemerschap. Met deze branding geven wij onze regio een duidelijk, herkenbaar gezicht en leggen we de basis voor verdere samenwerking en promotie.’- directeur Giel Polman
Aanwezigen kregen tijdens de lancering een exclusieve eerste blik op de nieuwe koers en de visuele identiteit van de regio. Daarna konden ze met gemeenten en branchepartners in gesprek gaan over de ambities en kansen voor de toekomst. De komende maanden zal de merkstrategie on- en offline uitgerold worden.





De kern van het nieuwe merk ligt in de verhalen - sagen en legenden - die de regio van Hart van Limburg verbinden. Het merk vertelt deze verhalen van stad en smaak, boer en bodem, volk en fabel, Maas en oever, bos en beek. Op een manier die het hart van Limburg herkenbaar en aantrekkelijk maakt, voor zowel bezoekers als bewoners en ondernemers.
