MKB-Limburg is campagne gestart om nieuwe leden te werven

Voorzitter Martijn van Helvert
Voorzitter Martijn van Helvert
Foto: Facebook MKB-Limburg

MAASGOUW – Limburg moet de sterkste economische regio ter wereld worden. Met dat doel voor ogen verruimt MKB-Limburg haar blik en zet de deur open voor álle ondernemers in de provincie.

Dus is de grootste kennis- en netwerkorganisatie van Limburg afgelopen week een campagne begonnen om nieuwe leden te werven.

Potentieel
Voorzitter Martijn van Helvert: ‘Met in totaal eenhonderdentwintigduizend ondernemers in Limburg ligt er nog een enorm potentieel. Zij vormen samen namelijk de motor van onze economie. Stel je voor wat wij kunnen bereiken wanneer we al die kennis bundelen. Samen kunnen wij ervoor zorgen dat ondernemers straks waar ook ter wereld tegen elkaar zeggen: Limburg is the place to be.’

Invloed
‘Iedereen die in onze provincie onderneemt moet mee kunnen profiteren van de expertise en het netwerk dat we samen in huis hebben’, aldus de voorzitter. ‘Daarom is het ook belangrijk dat meer ondernemers met elkaar de verbinding aangaan. Want hoe meer kennis we kunnen delen, hoe meer invloed wij kunnen uitoefenen richting beleidsmakers en bestuurders. Met de juiste informatie kunnen we ervoor zorgen, dat er voor het midden- en kleinbedrijf de juiste beslissingen genomen worden. Zowel op lokaal, provinciaal, landelijk als Europees niveau.’

Uitdaging
De wereld verandert. En zeker in deze roerige tijden is kennis van onschatbare waarde. De vereniging ondersteunt en bereidt ondernemers voor op de uitdagingen van vandaag én morgen. ‘Wij ontwikkelen bijvoorbeeld concrete tools. Niet alleen om duurzaam en veilig te ondernemen én gekwalificeerd personeel te werven en te behouden; maar ook om digitale data beter op de markt te brengen. Daarnaast staan we klaar voor ondernemers in nood, onder meer zoals tijdens het hoogwater.’

Vernieuwing
Steeds meer jonge entrepreneurs sluiten zich aan en ook het bestuur is verjongd. De nieuwe koers is voelbaar en inmiddels ook zichtbaar tijdens de netwerkbijeenkomsten en –activiteiten. Van Helvert bespeurt een duidelijke behoefte aan nieuwe, meer eigentijdse vormen van samenzijn en kennisdeling. ‘Een goede mix tussen fysieke en digitale netwerkbijeenkomsten. Er is veel ruimte voor werkbezoeken en kennisuitwisseling tussen branchegenoten. Wij bieden daarvoor het podium. Het is in onze provincie hét platform om je kennis, netwerk en invloed te vergroten.’

Cookieinstellingen