Samenwerkingsplan 2020 GrensInfopunten moet serviceaanbod verbeteren

Foto: Pixabay- YvonneHuijbens (CC0-Public Domain)

LIMBURG – De GrensInfoPunten (GIP) aan de Nederlands-Duitse grens werken aan een steeds intensievere samenwerking. 

GrensInfoPunten zijn centrale punten langs de grens, die advies geven bij vragen over belastingen, sociale verzekeringen en arbeidsrecht. Als grenspendelaar of bedrijf met werknemers van de andere kant van de grens kun je immers vragen hebben, die een beroep doen op ervaring en kennis.

Klanttevredenheid
Het leidde allemaal tot het ‘Samenwerkingsplan 2020′ dat in mei tijdens de Grenslandconferentie in Venlo werd ondertekend. De GIP’s van de Euregio, Eems Dollard Regio, Euregio Rijn-Waal, euregio Rijn-Maas-Noord en Aken-Eurode hebben daarin hun doelen vastgesteld. In de toekomst moet het serviceaanbod nog beter op elkaar afgestemd worden. Resultaatgericht werken en klanttevredenheid vormen daarbij een belangrijk onderdeel.

Trainingen
Bovendien wordt de kennis van de medewerkers gewaarborgd door trainingen en scholingen die niet enkel voor nieuwe collega’s geldt, maar er ook toe dienen dat ervaren collega’s up-to-date blijven. Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, de provincie Limburg en Nordrhein-Westfalen hebben voor de voorzetting van deze service 75% van de financiering toegezegd. De leden van de verschillende euregio’s langs de grens dragen de resterende 25% bij.

Cookieinstellingen